Zemāk pieejams Annas Kučinskas ,4. klases izglītojamās, atsauksmes rakstiņš par šo pasākumu.


Sagatavoja 4 klases audzinātāja: I.Ņeustrujeva
Zemāk pieejams Annas Kučinskas ,4. klases izglītojamās, atsauksmes rakstiņš par šo pasākumu.
Sagatavoja 4 klases audzinātāja: I.Ņeustrujeva
Projekta “Latvijas skolas soma” nodarbība 6.klasē
Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 2021.gada 14.maijā 6. klases skolēni piedalījās Latvijas Nacionālās vēstures muzeja nodarbībā “Ražots Latvijā 1918 – 1940 g”.
Muzeja lekcija bija organizēta tiešsaistē platformā MS Teams. Gids radīja skolēniem slaidus ar fotogrāfijām un bildēm, stāstot un komentējot katru. Tika iegūtas jaunas zināšanas par 1918 – 1940 g. Latvijas tautsaimniecības nozaru - pārtikas un vieglās rūpniecības, ķīmiskās, elektrotehniskās rūpniecības, mašīnbūves un radiotehnikas attīstību, produkcijas eksportu.
Skolēni uzzināja, ka Latvijā ražoja porcelānu, stiklu, konservus, gumijas apavus, kuģus, velosipēdus (Latvijā ražoto velosipēdu uzdāvināja Francijas prezidenta sievai, par ko viņa bija ļoti priecīga!), lauksaimniecības mašīnas, radio, kino projektorus, sporta lidmašīnas, telefonus utt. Bija atklājums, ka VEF bija ražots pirmais neliels fotoaparāts Minox, kuru varēja nolikt somā vai kabatā. Skolēniem bija iespēja apskatīt fotoattēlus ar Latvijā ražoto produkciju, piemēram, 1938.gadā ražoto sporta lidmašīnu, VEF ražoto produkciju (putekļsūcēju, radio, telefonu), 20.gs.20 – 30 gadu ražoto velosipēdu, kosmētiku NIVEA utt. Skolēni bija pārsteigti, ka Latvijā ražoja vairāk nekā 50 šokolādes veidu.
Skolēni uzzināja, ka 1938.gadā Latvijā bija 3977 uzņēmumu ar strādnieku kopskaitu - 98 497 cilvēki.
Skolēni bija ieinteresēti, uzmanīgi klausīja gida stāstījumu un skatījās izmantotu plašu fotogrāfiju, plakātu u.c. vēstures avotu klāstu.
Skolēnu
atsauksmes – “Es uzzināju daudz jaunas
informācijas. Man ļoti patika klausīties par rūpnīcu VEF, kurā ražoja pirmo
tehniku, piemēram radio” (Solomons Š.). “Man ļoti patika. Gide stāstīja
interesanti” (Roberts R.). “Man bija interesanti uzzināt, ko izgatavoja Latvijā
līdz 1940.gadam”(Darja S.). “Man patika nodarbība. Es uzzināju daudz jaunas
interesantas informācijas par Latviju”(Jegors B.). “Tiešsaiste mums ļoti
interesanti pastāstīja par Latvijas ražošanu 20.gadsimtā”(Vladislavs M.). “Man
ļoti patika nodarbība. Bija interesanti, es uzzināju daudz ko jauno, par ko pat
nezināju. Būtu ļoti jauki organizēt vēl tādas nodarbības- ekskursijas”(Polina
B.). “Šodienas tiešsaistes ekskursijā mēs uzzinājām informāciju par to, ko
ražoja Latvijas fabrikās un rūpnīcās
20.gs.Informācija ir ļoti vērtīga un palīdzēs katram no mums Latvijas vēstures
stundās ”(Alika I.).
6.klases audzinātāja: J.Borhova
Izrāde "PuSHkins. Dzīvs" tiešsaistes platformā
Šajā sarežģītajā laikā, kad valstī saistībā ar ārkārtējo
situāciju pieņemtie ierobežojumi ievērojami samazina iespējas organizēt mācības
un jebkāda veida pasākumus klātienē, t.sk., īstenot programmas "Latvijas
skolas soma" norises, ir rasta iespēja ar tehnoloģiju palīdzību bagātināt mācību saturu un nodrošināt iespēju
baudīt izrādes viedierīču ekrānos.
2021.gada 27.aprīlī „Latvijas skolas somas programmas” ietvaros 7.b.klases skolēniem bija iespēja noskatīties Rēzeknes teātra digitālo izrādi „PuSHkins. Dzīvs” un pēc tās piedalīties sarunā ar aktieriem un režisoru.
,,PuSHkins. Dzīvs” – izrāde par to, ka ļoti bieži nevaram saprast, kādēļ mums skolā māca to, kas, mūsuprāt, dzīvē nebūs vajadzīgs. Izrāde stāsta par parasto cilvēku un viņa neparastajām attiecībām ar Puškinu. Neizpratne, kāpēc ir jālasa un jāmācās par Puškinu? Problēmas mīlestībā, arī Puškina dēļ un galvenā varoņa naids pret rakstnieku, bet galu galā, no naida līdz mīlestībai ir viens solis. Galvenais varonis līdz kaula smadzenēm ienīst Puškinu, bet zina par viņu visu…
Izrāde norisinājās ZOOM platformā. Šī bija mūsu pirmā pieredze ar šāda veida teātra izrādēm. Skatoties ZOOMĀ, mēs neietekmējāmies no citu skatītāju reakcijām, kā tas notiek izrādēs klātienē, bet vairāk vērojām aktiermākslu, sejas izteiksmes, skatienus un sejas vaibstus. Bija vairāk spēju ieklausīties tekstā un saprast lugas nozīmi un būtību.
Pēc izrādes bija tikšanas ar režisoru Edvīnu Klimanovu. Pēc izrādes aktieri un režisors atbildēja uz jautājumiem, stāstīja par to, kā kļuva par aktieriem, kādas bija mīļākās lomas, ko domā par savu varoņu tēliem, dalījās savos radošajos plānos. Skolēni uzzināja ka teātrim jau ir 30.gadi un tajā strādā 15 aktieri. Izrāde balstīta uz M.Heifica stāstiem. Tikšanas laika skolēni uzdeva jautājumus gan par pašu izrādi, par izrādes laikā pacelto tēmu, apmainījās ar viedokļiem un iespaidiem. Sarunas laikā skolēni arī interesējas ar aktiera profesiju. Režisors tik ļoti aizraujoši stāstīja arī par savu pilsētu Rēzekni , kā skolēni izteica velēšanas kādreiz apmeklēt šo pilsētu.
7b klases audzinātāja: Irina Mamikina
Tematisks pasākums “Senā skola” tiešsaistes platformā
2021. gada 22. aprīlī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 2. klases skolēniem norisinājās tematisks pasākums “Senā skola” tiešsaistes platformā MS Teams.
Nodarbībā bērni uzzināja, kādas bija skolas Latvijas laukos 19. gadsimtā un ar ko tās atšķīrās no mūsdienu izglītības iestādēm.
Lai bērni spētu iejusties attiecīgā laikmeta noskaņās, nodarbības vadītāja rādīja interesantus vēsturiskus priekšmetus: 19. gadsimta grāmatas, penāļus, skolas lādi, tāfeles un grifeles, tintnīcas un spalvaskātus no muzeja krājuma.
Programmas laikā skolēni uzzināja, kādi bija 19.gs. bērni un viņu ceļš uz skolu, kāda bija skolas kārtība un tajā lietotie priekšmeti un svešvārdi.
Nodarbība bija veidota mācību stundas formātā, tāpēc tās dalībniekiem bija iespēja pajautāt, atbildēt uz jautājumiem, atrisināt mīklas.
Bērniem bija grūti saprast, kas bijis vairāk kā pirms simts gadiem atpakaļ. Bija interesanti uzzināt par fizisko sodu. Kāpēc nebija ēdnīcas skolā un kāpēc bērni neēda banānus un mandarīnus.
Projekta “Latvijas
skolas soma” ietvaros 2020.gada 5.oktobrī 6. klases skolēni Daugavas muzejā
Salaspils novadā piedalījās orientēšanās spēlē “Izaicinājuma spēle”.
Spēles mērķis -
attīstīt skolēnu orientēšanās, loģiskās domāšanas un komunikācijas prasmes, kā
arī spēju radoši risināt uzdevumus, strādājot komandās un meklējot kopīgo
risinājumu.
Skolēni bija
sadalīti 5 komandās un katra komanda izpildīja noteiktus uzdevumus! I.vietu
ieguva zēnu komanda (Roberts, Solomons, Jegors, Raimonds, Artjoms), II.vietu –
jauktā komanda (Vladislavs, Polīna,
Irina, Veronika). Visi skolēni bija ļoti aktīvi, ienteresēti, atsaucīgi! 50
minūšu laikā visas komandas tika galā ar spēļu noteikumiem un atrada pareizas
atbildes.
Ekskursijas otrā
daļā skolēni atpūtās, ēda līdzpaņemtas
maizītes un spēlēja spēles.
Ekskursija
palīdzēja attīstīt saskarsmes un komunikācijas prasmes, mācību starppriekšmetu
saikni (latviešu valoda, vēsture, sports, dabaszinības un sociālās zinības).
6.klases
klases audzinātāja Jeļena Borhova
Projekta
“Latvijas skolas soma” ietvaros 24.septembrī 7.a klases skolēni Latvijas
Nacionālajā mākslas muzejā piedalījās nodarbībā “Nospēlē muzeju.” Interaktīvās
spēles laikā savstarpējās sarunās tika
meklētas atbildes : kas ir mākslas muzejs, kas tajā atrodas? Izmantojot izstāžu
zāles maketu, gleznu reprodukcijas un mākslas priekšmetu figūras, bērni iejutās
muzeja direktora, gida, arheologa, restauratora un mākslinieka lomās. Skolēni
izmantoja vēstures, latviešu valodas un vizuālās mākslas stundās iegūtās zināšanas,
kā arī apguva jaunas prasmes.
7.a kl. audzinātāja
Valentīna Greiškāne
Bildes skatīt šeit
2019. gada 3. oktobrī Stopiņu pamatskolas 5. klase kopā ar 6. b klasi programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas nacionālo botānisko dārzu Salaspilī ar mērķi, lai iepazītos ar vienu no valsts zinātnes un kultūras simboliem, kas reprezentē Latvijas valsti savā nozarē.
Sākumā gida
pavadībā izstaigājām un iepazināmies ar botāniskā dārza oranžērijas kolekcijām.
Botāniskā dārza lepnums ir sukulentu kolekcija. Ekspozīcija bagāta ar tropu
augļiem, kokiem un augiem, kā arī ar dažādiem eksotiskiem un vēl neredzētiem
brīnumiem.
Lai būtu
interesantāka iepazīšanās ar skujkoku kolekciju, skolēniem tika piedāvāta
orientēšanās dārza teritorijā “Brālis kadiķis, māsa egle un citi radinieki”.
Skolēniem bija ļoti interesanti, viņi papildus jaunajām zināšanām attīstīja prasmes strādāt komandā, pilnveidoja izpratni par jēdzieniem “suga” un “Šķirne”. Veidoja izpratni par augu etiķešu saturu, attīstīja prasmi no tām iegūt informāciju.
16. oktobrī 8. un 9. klašu skolēni muzejā gida pavadībā iepazīstas ar riteņbraucēja Daiņa Ozola bronzas riteni, izcīnītās balvas un riteņu kolekciju no Kārļa Vītoliņa un Voldemāra Šmidberga, ka arī bija apskatāmi vairāki tūkstoši Latvijas sporta vēstures liecību, pazīstamie sportisti pasaules un Eiropas zelta medaļnieki un čempioni Uljana Semjonova, Vera Zozuļa, Māris Štrombergs un citi, arī uzzināja kā savākto relikviju – afišu, fotogrāfiju, medaļu, kausu, sporta rīku un diplomu skaits sasniedza 10 000.
Latvijas Sporta muzeja ēka iekļaujas Vecrīgas dienvidu daļā – Alksnāja ielas 5 un Vecpilsētas ielas 9 kopējā apbūvē, ko veido 16. – 19. gs. dzīvojamo ēku un noliktavu komplekss.
Muzejs piedāvā apmeklēt
izstādes, iepazīties ar muzeja krājumiem un muzeja priekšmetiem. Mēs apmeklējam
muzeju speciālista - gida pavadībā. Latvijas Sporta muzejā durvis vēra jauna ekspozīcija ”Latvijas olimpiešu Goda zāle. ZELTS. SUDRABS. BRONZA”, kas veltīta mūsu valsts un sporta sasniegumiem.
Pēc muzeja ekspozīcijas apskates skolēniem bija iespēja pieredzējuša instruktora uzraudzībā izmēģināt spēkus 7 m augstās alpīnisma sienas virsotnes sasniegšanā.
Šie stāsti par mūsu sporta zvaigznēm – Olimpisko spēļu, pasaules un Eiropas čempioniem - iedvesmo ikvienu būt stiprākiem, uzņēmīgākiem un laimīgākiem.
Pateicoties
saviem neparastajiem eksponātiem, muzejs ir viens no apmeklētākajiem un
interesantākajiem muzejiem Latvijā.
Ciemos
Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā
2019. gada 6. novembrī iniciatīvas „Latvijas skolas soma" 1. klases skolēni kopā ar skolotāju devās brīnišķīgā pasākumā uz Latvijas Etnogrāfisko brīvdabas muzeju. Tēma - „Pirmo reizi ciemos Brīvdabas muzejā”. Skolēni apmeklēja seno Kurzemes zemnieka sētu, apskatīja tās iekārtojumu, iepazinās ar ēku veidiem (māja, laidars, klēts, pirts), guva priekšstatu par darba un mājas dzīvi šādā saimniecībā.
Skolēni ar lielu uzmanību un interesi klausījās gida Ingas
stāstījumu par seniem lauksaimniecības darba rīkiem, darba ikdienu, gadskārtu
svinēšanu, tradīcijām. Arī aktīvi atbildēja uz gida jautājumiem un paši
uzdeva daudz gudrus un atbilstošus jautājumus.
Atgriežoties no brīvdabas muzeja, skolēni aktīvi dalījās ar iespaidiem par redzēto un dzirdēto muzejā un visu mēģinot uzzīmēt.
3. klase Latvijas Etnogrāfiskajā muzejā
Bērni, vai jūs esat kaut ko dzirdējuši par Latvijas Etnogrāfisko muzeju? Kur atrodas? Ar ko nodarbojas? 3. klases skolēni ar nepacietību gaidīja šo pasākumu muzejā.
Diena bija apmākusies , bet bērniem garastāvoklis bija labs. Muzejā mūs sagaidīja gids Igors. No viņa mēs uzzinājām ko nozīmē vārds „ Etnos ” - tā ir tauta. „ Tautas muzejs ” zem atklātām debesīm.
Muzejs atrodas Juglas ezera krastā. Mēs redzējām vēsturiskas ēkas, kurām ir vairāk kā 100 gadi. Bijām kapteiņa - zvejnieka mājā. Mūs pārsteidza lielie zvejnieku zābaki un apstākļus mājā. Laukā laiks bija auksts. Gids mums piedāvāja ganu spēli. Gani- zēni ar žagariņiem dzina cūkas kūtī. Meitenes žagariņus kārtoja pēc krāsām. Iemācījāmies staigāt ar “koka kājām”. Bija ļoti jautri!
Pasākums lieliskā izdevās Latvijas Etnogrāfiskajā
muzejā!
6. novembrī 2. klases skolēni apmeklēja Etnogrāfisko dabas muzeju. Tā bija ļoti interesants ceļojums par kultūras vēsturi un latviešu tautas senatnīgo dzīvi. Bērni varēja apskatīt daudzas ekoloģiskas mājas, kurās dzīvoja senie latvieši. Pasākuma vadītājs pastāstīja daudz par to, ar ko nodarbojās latvieši, kādus darbus darīja, ar ko nodarbojās brīvajā laikā. Pastāstīja arī par to kādus svētkus svinēja senie latvieši un kādas bija viņu tradīcijas latviešu tautai. Pasākuma vadītāja stāstījums bija ļoti interesants. Pēc ekspozīcijas apskatīšanas, bērni piedalījās dažādās stafetēs. Bija ļoti jauki un interesanti. Pasākuma laikā iegūtās zināšanas bērni pēc tam pielietoja dažādās mācību stundās, kā piemēram matemātikas, ētikas, sociālo zināšanu un vizuālajā mākslā. Šo jauko ceļojuma dienu bērni atcerēsies vēl ilgi.
2. klases audzinātāja
Natālija Tjutjunova
20.novembrī
programmas „Latvijas skolas somas”
ietvaros Stopiņu pamatskolas septītie
devās izzinošā pasākumā uz Latvijas Dzelzceļa muzeju.
Skolēniem, drošības stundā muzejā gida pavadībā, bija iespēja gūt dziļāku
izpratni par to, kā uzvesties dzelzceļa stacijā, uz perona, sliežu tuvumā, kā
šķērsot sliedes un neapdraudēt drošību. Pēc mācību filmas noskatīšanās –
atgriezeniskā saite – gida jautājumi un skolēnu atbildes. Mūsējiem tas ir
aktuāli, jo esam dzelzceļa sliežu tuvumā, kā arī draudzi izmanto šo
pārvietošanās līdzekli. Kā nākamā aktivitāte – „Foto orientēšanās”, kuras laikā
ar gidu iepazina esošās ekspozīcijas, to izpratni, dzelzceļa vēsturi.
Pateicoties projektam
„Latvijas skolas soma”, skolēni iesaistījās interesantās, izzinošās aktivitātēs,
iepazina Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes.
Skolēnu
atsauksmes:
„Patika,
bija interesanti”.
„Man
ļoti patika. Tas bija interesanti, un es daudz ko jaunu uzzināju”.
„Filma
par drošību dzelzceļa tuvumā, lika aizdomāties, jo mēs arī šad tad tā esam
darījuši”.
Manuprāt, šis pasākums bija
motivējošs, izzinošs un noderīgs.
7. klases audzinātāja
Sanita TAURIŅA